Sensacions i cafè

Sensacions i cafè 0 347x255

A càrrec de PERE MONTSERRAT, mestre barista.

NOTA D'ÚLTIMA HORA:  Conferència novament suspesa pels mateixos motius que la primera vegada. Hores d'ara desconeixem si ens serà possible tenir a Golferichs l'amic PERE MONTSERRAT més endavant. Creiem, sincerament, que per la seva vàlua pagaria la pena d'intentar-ho.

En el seu lloc hem pogut programar:

ELS SECRETS DELS LÀCTICS, a càrrec de CAMILA ROLÓN, dietista de Danone, ben coneguda d'anteriors intervencions.

Us demanem -de tot cor- les més sinceres disculpes. I us esperem de tota manera. Gràcies!

NOTA:  Inicialment anunciada pel passat 15 de Gener, va haver de ser ajornada per qüestions professionals ineludibles del seu ponent.

Sensacions i cafè Pere Montserrat 550x412

PERE MONTSERRAT és posseïdor del títol de barista atorgat per la Speciality Coffee Association of Europe i guanyador del 1er. Campionat Mediterrani de Baristes (2006).

L'any 2003 va contribuir a La Marató de TV3 amb un rècord Guiness en fer 3.000 espressos en cinc hores i mitja.

Lògicament ja en anteriors Jornades... hem parlat del cafè (podeu veure les xerrades de 15/06/1999, 14/01/2003 o 12/05/2009), però en aquesta ocasió hom farem des d'una nova perspectiva.

L'ofici de barista va sorgir fa uns 14 ó 15 anys als Estats Units i va arribar a casa nostra fa només 7 anys. Per la seva banda, en PERE MONTSERRAT ja ha estat capaç d'elaborar més de 300 receptes personalitzades de CafèArt.

Heus aquí una petita galeria fotogràfica.

Sensacions i cafè 1 360x270Sensacions i cafè 2 360x270Sensacions i cafè 3 360x270

El nostre ponent imparteix cursos i tallers de formació, on es parla de la història i evolució del cafè (que és el producte que mou més negoci arreu del món després del petroli); de les principals característiques de les diverses zones productores; tècniques per cafè, llet i complements;  maridatges; etcètera.

Podeu conèixer-lo millor mitjançant la seva pròpia pàgina web:  www.peremontserrat.info.

Tanmateix ha col·laborat amb diferents marques, tant de cafè com de maquinària del sector. A més d'haver realitzat presentacions a fires com Hostelco i Alimentaria.
Finalment, la seva tasca de proselitisme l'ha dut també als mitjans de comunicació (TV3, Catalunya Ràdio -on va conduir durant mesos una secció al programa El suplement-, Onda Rambla, El Periódico, El Mundo Deportivo i d'altres). Ara arriba a Golferichs, de la mà del CLUB DE LA BONA TAULA, per participar en les XV Jornades sobre temes de Gastronomia i Hostaleria.
Ara que fa pocs dies que segur que hem estat prenent els cafès de sempre a les sobretaules nadalenques, sembla prou clar que tenim per davant una immillorable oportunitat per aprendre quelcom de nou i interessant. No hi falteu!
Ah...! I si li ho demanem, pot ser que ens parli de “Kaffi”.

Sembla prou clar que tenim per davant una immillorable oportunitat per aprendre quelcom de nou i interessant. No hi falteu!

Ah...! I si li ho demanem, pot ser que ens parli de “la Kaffi”.

LLOC:     Sala d'Actes de GOLFERICHS Centre Cívic
              Gran Via de les Corts Catalanes, 491  (xamfrà c/ Viladomat)

DATA:     dimarts, 14 de Maig de 2013

HORA:    19 hores

ENTRADA LLIURE. Aforament limitat. Cal recollir l'entrada 15 minuts abans de l'inici de la conferència. Recollida per ordre d'arribada.