Història viva

J.G.O. 2012 06 web 347x257

Emotiva cloenda de la Junta General Ordinària.

La Junta General Ordinària que va tancar les XIV Jornades sobre temes de Gastronomia i Hostaleria serà probablement més recordada per l'acte realitzat a continuació que per les decisions preses (cap d'elles estrafolàries, tot s'ha de dir).

J.G.O. 2012 05 550x686

Tal i com s'havia anunciat, un cop enllestit l'ordre del dia sense cap entrebanc, fou el torn de l'amic JOAN PALLARÉS, Soci Fundador i primer Vicepresident que tingué el Club.

Abans de continuar volem deixar constància que molts dels articles i moltes de les dades històriques del Club que conté aquesta pàgina web han estat possibles gràcies a la seva col·laboració, sigui en forma de documents (fotografies i d'altres) com de vívids relats.

La trajectòria vital d'en JOAN PALLARÉS és mereixedora d'un llibre biogràfic; però de debò, no com moltes figuretes de moda passatgera i de dubtosa exemplaritat. Deixant de banda les seves circumstàncies familiars i centrant-nos en la seva faceta professional, ens trobem davant d'un llarg i brillant currículum, farcit de fites envejables.

La sessió va consistir en un passi de diapositives preparades pel senyor PALLARÉS amb motiu de la seva època com a docent a l'Escola Universitària d'Hostaleria i Turisme de Sant Pol de Mar, la qual va haver de compatibilitzar amb la feina de cada dia, anant i venint des de Barcelona amb el seu (típic) 600.

En JOAN PALLARÉS va començar de vailet com ajudant de cuina, feina a la que va haver de renunciar per qüestions de salut. Vista la seva vàlua i endevinant el seu potencial, li varen oferir de passar a treballar a sala. Amb els anys va arribar a ser un dels maîtres més influents de Barcelona.

Mitjançant aquestes imatges, veiérem com, sota la seva direcció i responsabilitat, s'organitzaven els banquets de categoria a la Barcelona de l'època anomenada del “desarrollisme” i també als anys de la transició.

Les anècdotes s'anaven succeint davant dels nostres ulls:
l'àpat de celebració del 75è. Aniversari del F.C.Barcelona; el sopar ofert als llavors Prínceps d'Espanya, Juan Carlos i Sofia, a les Drassanes Reials; la recepció donada al famós actor televisiu de l'època Chad Everett; un bufet organitzat al Poble Espanyol per més de 3.000 persones; celebracions diverses de les classes socials dominants; reunions professionals de prestigioses empreses o entitats... res li venia gran, tot era sàviament dirigit, estructurat, ordenat amb mètode i bon gust.

El bon gust i la imaginació -per què no dir-ho?- artística del nostre amic quedava palesa en les suggeridores al·legories amb que solia parar les taules. No oblidem tampoc que és el creador de la nostra insígnia (vegeu l'article).

Un merescut aplaudiment va tancar la seva excepcional intervenció. I que per molts anys puguem comptar amb el seu suport!

NOTA:  L'amic PALLARÉS ens va deixar el 15 de Febrer de 2016. Sempre el tindrem en el record (Missa de Difunts 2016).

La sessió va consistir en un passi de diapositives preparades pel senyor PALLARÉS amb motiu de la seva època com a docent a l'Escola d'Hostaleria del Maresme, la qual va haver de compatibilitzar amb la feina de cada dia, anant i venint des de Barcelona amb el seu (típic) 600.